- SKANUKŲ. Tam puikiai tinka mūsų asortimente esantis OLIVERS SOFT SNACK GRAIN FREE DUCK (antienos skanėstas) https://www.olivers.lt/lt/home/91-oliver-s-soft-snack-grain-free-duck-500-g-antienos-skanestas-5710974014327.html. Taip pat šiai užduočiai mes labai rekomenduojame naudoti šuns sausą maistą – Jūsų šuo juk gali jį ir užsidirbti. Tai itin svarbu, kai augintinis dar jaunas ir mokosi disciplinos, ar pratinasi prie Jūsų, kaip naujo Jo gyvenimo šeimininko, ar kuomet Jūs tampate jau suaugusio šuns šeimininku ir Jums svarbu užmegzti ryšį su keturkoju. Jei renkatės skanėstus, tądien maisto atsisakykite, nes kitaip rizikuojate augintiniui užauginti papildomų kilogramų.
- KLIKERIO. Jį galite įsigyti bet kurioje augintinių parduotuvėje.
1. Pirmiausia, svarbu augintinį pripratinti prie klikerio. Kaip tai atliekama. Spaudžiat „click“ ir iškart (!) duodat skanėstą. Taip kelis kartus iš eilės (šį pratinimo žaidimą galite vis kartkartėmis pažaisti kelias dienas iš eilės), kol augintis „pagauna“ esmę, jog po to specifinio garso visuomet seka skanėstas. Skanėstus galite susilaužyti gabaliukais, nes šioje užduotyje skanėstų reikės daug – mums svarbu, kad Jūsų augintiniai išliktų sveiki . Arba, kaip jau minėjom, naudoti augintinio sausą maistą. Taip pat itin svarbi pastaba - klikerio nemojuokite šuniui prieš nosį, geriau laikykite už nugaros, ar prie kojos sau.
2. Kai jau augintinis supranta, jog „click“ reiškia po to sekantį skanuką, jis pasiruošęs padaryti viską, kad tik išgirstų tą „click“. Kodėl naudojame klikerį? Nes čia svarbu itin greitai užfiksuoti šuniui, ką jis padarė tinkamo. Net jei jo nosis akimirkai atsiduria šalia tikslo, tik klikerio pagalba pavyks tai greitai užfiksuoti.
3. Dabar sugalvokite kokią nors užduotį, kurią turės atlikti Jūsų šuo. PVZ., tai gali būti užlipimas ant kilimėlio, ar ant sofos, ar ant kažkokio kito Jūsų pasirinkto paviršiaus. O gal dar užlipęs turi ir atsisėsti. Kūrybai nėra ribų. Svarbu, kad tai nebūtų jam žinoma komanda . Tiesa, šis metodas puikiai tinka ir mokantis komandų.
4. Na ir pradedat žaidimą. Kai tik Jūsų augintinis bent žingsnį žengia ar nosim prieina arčiau Jūsų siekiamo taško, spaudžiat „click“ ir duodat skanėstą. Kiekvienas artėjantis bent menkiausias žingsnelis turi būti fiksuojamas paspaudimu ir skanėstu. Šuo greitai pagauna, kad turi atlikti kažkokią užduotį, tad pradeda galvoti, ką daryti toliau, kad gautų skanėstą. Taip įdarbindamas smegenis. Jei šuo nueina nuo tikslo, laukit, kol pats pajudės vėl artyn siekiamo taško. Ir taip po truputį artėkit prie užduoties įvykdymo.
5. Būna, kad augintis pasimeta tiksle. Galime tuomet jį pakreipti šiek tiek skanėsto pagalba su ranka link tikslo, kad matytumėt ar šuo išties dar nori dirbti.
6. Neužsibrėžkite iškart sudėtingų užduočių, pradėkite nuo paprastesnių. Ir mėgaukitės žaidimu.
7. Jei matot, kad šuo pavargo, pailsėkite. Ir tęskite po pertraukėlės.
8. Dažnai protingi ir darbštūs šunys su šia užduotimi susitvarko labai greitai, tad tenka būti itin kūrybiškais galvojant tikslus. PVZ., pastatyti lagaminą, atidarytą, ir leisti šuniui į jį įlipti tik dviem priekinėmis (o gal net galinėmis) kojomis.
Sėkmės žaidžiant!
Čia galite pasižiūrėti Jungtinės Karalystės dresuotojos video pavyzdį anglų kalba apie klikerio naudojimą: